skip to Main Content

A csodálatos kókusz

coco

Mindig figyeljünk oda arra, hogy minőségi, organikus kókuszolajat vásároljunk, mert csak az képes igazán kifejteni jótékony hatásait! Csak az rendelkezik csodás előnyökkel. Legjobb a szűz kókuszolaj, aminek magas a tápanyag –és illóolaj tartalma is.

A szívdoktor kókuszolaj

A legtöbb orvos egyetért abban, hogy a szívbetegség az étrend és az életstílus következménye. Tehát, ha jó ételeket fogyasztunk, megelőzheti a szívrohamot.

sziv

A szív és érrendszeri betegségek a népbetegségek között az első helyen áll. Megelőzésére és kezelésére rengeteg diéta és egészségmegőrző táplálék-kiegészító található de a zsírok/olajok mellőzését mindig kiemelik és emiatt használatukat, kerülni szokták.

De vajon hosszútávon egészséges, ha a zsiradékokat teljesen mellőzzük a táplálkozásunkból?

Miért fontos a zsírok-olajok fogyasztása? Zsírok olajok a táplálkozásunk és egészségünk alapját képezik. Fontos az egészséges és dinamikus élet megőrzéséhez, mert az energiát és egyes vitaminok felszívódását a zsiradékokban található zsírsavak, teszik lehetővé. A zsírsavak szintézise közben különleges hormonszerű anyagok keletkeznek, amik alapjai az életnek és az egészség megőrzésének. A zsírsavak hiánya a testünket kimeríti rövid időn belül fáradttá, erőtlenné és a többi betegségre is hajlamossá teszi. Hosszútávon ez a megoldás nem javít, hanem ront a beteg életminőségén.

  1. Használjuk a kókuszzsírt sütéshez, főzéshez, az egészség megőrzéséhez.Epidemiológiai kutatások kimutatták, hogy a kókuszt fogyasztó populációk világszerte ellenállóbbak a szívbetegségekkel szemben. Ez az immunitás nem genetikai eredetű, hanem az étrenden múlik. Kimutatták, hogy Polinézia nagy kókuszzsír fogyasztással bíró lakóinak sokkal alacsonyabb a koleszterin szintje és kisebb arányban fordul elő körükben az érelmeszesedés, mint a nyugati típusú táplálkozási szokásokat követő szigetlakók vagy európaiak között.
  2. Csökkentsük az Omega 6-zsírsavakat tartalmazó étolajak használatát! Hidegen vagy csak pároláshoz használja (ne süssön olajjal)
  3. Használjunk Omega 3-6 zsírsavakat, tartalmazó olajkeveréket, kiegészítőt.  Az esszenciális zsírsavak legfontosabb szerepe, hogy belőlük hormonszerű anyagok szintetizálódnak, amelyek fontos szerepet játszanak egyes folyamatok szabályzásában, mint pl. a koleszterinszint, a vérnyomás, hormonok szintézise, védekezés, stb Az omega 3-6-nak egyszerre kell bejutni a szervezetbe a kiváló hatás miatt.
  4. Cseréljük le az egészségtelen cukrokat!

Close up of a slim waist with measuring tape.

A nehéz és önsanyargató fogyás hátránya,

A zsír-olaj rendkívül fontos az egészséges és dinamikus élet megőrzéséhez, mert az energiát és egyes vitaminok felszívódását az olajokban-zsírokban található zsírsavak, teszik lehetővé. Ha a több hónapos zsírszegény fogyókúra során mégis sikerül elérni a kívánt testsúlyt, akkor abbahagyva a diétát hamar visszaszedjük a nehezen leadott felesleget, mert a zsír és tápanyag hiánya miatt raktározásra ált be a szervezet.

A zsírmentes diéta a szervezetet kimeríti, és raktározásra kényszeríti így minden fogyókúrás időszak után több kiló plusz jön vissza . Ez a jo-jo effektus. Szeretjük a finom ízeket, nem szívesen hagyjuk el kedvenc ételeinket és nem is szeretnénk folyamatos fogyókúrázással leélni az egész életünket! Sütéshez, főzéshez használjunk stabil szerkezetű kókuszzsírt.
A növényi olajokból csak a hidegen préseltet használjuk a salátákhoz.
Használjon Omega 3-6 zsírsavakat, tartalmazó, táplálék-kiegészítő olajkeveréket. Az esszenciális zsírsavak legfontosabb szerepe, hogy belőlük hormonszerű anyagok szintetizálódnak, amelyek fontos szerepet játszanak egyes folyamatok szabályzásában, mint pl. a koleszterinszint, a vérnyomás, hormonok szintézise, védekezés, stb
Csökkentsük az egészségtelen cukrok használatát, helyettesítse kalória mentes édesítőkkel. A megfelelő zsírok használatával rövid idő alatt látványosan lefogyhatunk!

A máj, epe, gyomor védelmezője a kókuszolaj

maj-majegeszseg-majvedelem-majrak-majgyulladas-2

Májbetegségek, krónikus hasnyálmirigy gyulladás, gyulladásos bélbetegség, pancreas lipáz hiány illetve csökkent termelés vagy ahol zsíremésztési, zsírfelszívódási zavar áll fenn kerülni kell a zsiradékokat. Az étrendünkben szereplő legtöbb zsírsav, legyenek telítettek vagy telítetlenek, növényi vagy állati eredetűek, hosszú láncú zsírsavakból állnak. Ezért enzimek kellenek az emésztésükhöz, amit az epe és a hasnyálmirigy termel. Emiatt a fent említett betegségben szenvedő emberek ezeket e zsírokat nem fogyaszthatják!

A zsírmentes étkezés nagyon egészségtelen. Felmerül a kérdés, hogy akkor mivel főzzünk, süssünk ?

Az egészséges diéta megteremtéséhez szükségessé válik a változtatás, csere! Sajnos mostanáig nem volt megfelelő lehetőség a zsírok és étolajok helyettesítésére, mert nem volt más megoldás. De ez megváltozott, mert megismertük és már nálunk is elérhető a természet csodálatos ajándéka.

A kókuszvaj közepes hosszúságú zsírsavak tartalmaz aminek jellemzője, hogy jól és gyorsan felszívódnak emésztő enzimek nélkül is ezért pancras lipáz hiány illetve csökkent termelés esetén kiváló segítséget jelent a diétához. Mivel a megemésztésükhöz és a szervezet általi felvételükhöz nem szükséges epesav a felszívódási mechanizmus miatt lehetővé teszik, hogy olyan betegségek diétás kezelésében is alkalmazzuk, ahol zsíremésztési-, zsírfelszívódási zavar áll fenn és /vagy energizálásra van szükség. Májbetegségek, epebetegség, krónikus hasnyálmirigy gyulladás, gyulladásos bélbetegségek dietoterápiájában nagy sikerrel lehet alkalmazni.

A másik fontos zsírsav az egészségünk javításában az Omega 3-6 zsírsavak használata. Sajnos a betegség megjelenésekor ezt a fontos egészség megőrző és javító anyagot is kerüli a legtöbb beteg, pedig ezeknek e zsírsavaknak funkcionális szerepe van a szervezetben.

Cukorbetegség és a kókuszolaj

diaMi is az a cukorbetegség?

A diabétesz valóban a cukorról szól – a szervezetünkben lévő cukrot vércukornak nevezzük. Testünk minden egyes sejtjének szüksége van saját állandó vércukor-forrására, hogy fűtőanyagot biztosítson az anyagcsere-folyamatokhoz, melyet növekedési és sejtjavítási folyamatok táplálására használja fel. Amikor táplálkozunk, emésztőrendszerünk a táplálék nagy részét glükózzá alakítja át, amely a véráramba kerül. Az inzulin nevű hormon – melyet a hasnyálmirigy választ ki – juttatja be a glükózt a véráramból a sejtekbe. Amennyiben a sejtek nem tudnak elegendő glükózhoz jutni, úgy ’’éhen halnak’’. Amikor ez az esemény bekövetkezik, a szövetek és a szervek degenerálódni kezdenek. Ez az a folyamat, ami a cukorbetegség során bekövetkezik.

Diabétesz típusai

A diabétesznek két fő formája van: I-es, és II-es típusú. Az I-es típusú, melyet más néven inzulin-függő, vagy ifjúkori diabétesznek is neveznek, általában gyermekkorban kezdődik, és a hasnyálmirigy alulműködésének – vagyis az elégtelen inzulin termelődésének – következménye. A II-es típusú melyet más néven nem inzulin-függő, vagy felnőttkori diabétesznek is neveznek. Utóbbi esetében a hasnyálmirigy gyakran elegendő mennyiségű inzulint termel, de a sejtek nem tudják azt befogadni és felhasználni. Az inzulin a sejtekhez tapadva segíti a glükózt, hogy bejuthasson. A vércukor szintje mindkét típusú cukorbetegség esetében megemelkedik, míg a sejtek hátrányos helyzetbe kerülnek. Az I-es típusú cukorbetegségnél a hasnyálmirigy nem képes elegendő mennyiségű inzulint termelni. Kezelése többek között inzulininjekciókkal történik, naponta egy, vagy több alkalommal, amelyet szigorú, alacsony cukortartalmú diéta egészít ki. A cukorbetegek 90 százaléka azonban a II-es típusú diabéteszben szenved, és 85 százaléka elhízott. A diéta kulcsszerepet játszik a betegség elleni küzdelemben, és annak kontrollálásában. Az elfogyasztott élelmiszerekkel elősegíthetjük a diabétesz kialakulását, de akár meg is előzhetjük azt.

Létezik egy zsír, amelyet minden cukorbeteg félelem nélkül fogyaszthat. Ez pedig nem más, mint a kókuszzsír, amely nem csak, hogy nem járul hozzá a diabéteszhez, de segít szabályozni a vércukrot, miáltal csökkenti a betegség hatásait. A kókuszolaj kevesebb terhet ró a hasnyálmirigyre, ezáltal csökken annak terhelése az étkezések alatt, amikor is a legjobban termeli az inzulint, így hatékonyabban tud működni. A kókuszolaj abban is segít, hogy energiát szolgáltasson a sejteknek, mert inzulin nélkül is könnyedén felszívódik. Kimutatták, hogy fokozza az inzulintermelést. A diabétesz egyik következménye az energiaszegénység. Ez annak köszönhető, hogy a sejtek nem tudnak megfelelő mennyiségű glükózt felvenni. A sejtaktivitást tápláló glükóz nélkül az anyagcsere-folyamatok lelassulnak, és az egész szervezet fáradttá válik. A cukorbetegeknek javasolt egyik terápiás módszer a testmozgás. A testmozgás egyik előnye, hogy hatására gyorsul az anyagcsere. A gyorsabb anyagcsere pedig serkenti az inzulintermelést és a glükóz felszívódását a sejtekben. A kókuszolaj gyorsítja az anyagcserét, miáltal a szervezet több kalóriát éget el, és súlyt veszít. Igen, valóban fogyhat azáltal, hogy kókuszolajat iktat az étrendjébe. A kókuszolaj alkotóelemei közvetlenül a májba kerülnek, ahol energiává alakulnak át, és nem kerülnek a szövetekbe, hogy zsírként rakódjanak le. Ha Ön cukorbeteg, vagy annak peremén egyensúlyoz, a legtöbb zsír fogyasztását mellőznie kell. A kókuszolaj azonban más. Mivel segít stabilizálni a várcukor szintjét, és elősegíti a túlsúly leadását, az egyetlen olyan olaj, amelyet egy cukorbeteg is fogyaszthat.

A bőr és a haj szépítője

egeszsegugyelet-eletmod-szepsegapolas-hajapolas-kiemelt

Gondolkoztál már azon, hogy a trópusokon élő embereknek miért olyan szép és fényes a hajuk, vagy miért olyan puha és feszes a bőrük? Nagyon egyszerű rá a válasz: rengeteg kókuszdiót esznek: ők teljes mértékben kihasználják a növény gyógyító és szépítő erejét. Az indiai, indonéz nők kókusztejjel mossák a hajukat, az egyiptomi hölgyek pedig hajukra és bőrükre kenik e növényből kisajtolt olajat. Ők már tudják, hogy szépségük megőrzésében a kókuszolaj segít nekik a leginkább.

  • Puhítja a bőrt

A kókuszolaj talán a leghatásosabb testápoló, hiszen mivel rengeteg antioxidánst tartalmaz, így regenerálja a bőr sejtjeit, puhává teszi a bőrfelszínt. A telített zsírok pedig belülről hidratálják a száraz bőrt és nem engedik, hogy az kiszáradjon. Az olajat szintén eredményesen használhatjuk, ha sarkaink vagy ajkaink megrepedeznek.

  • Eltünteti a bőrhibákat

A közepes hosszúságú szénláncoknak köszönhető a kókuszolaj baktérium- és gombaölő hatása. Az történik, hogy ezek a szírsavak szétmarják a kórokozók sejtfalát, így utat nyitnak az antioxidánsok számára. Tehát úgy működik, mint egy arctisztító tonik, mely belülről és kívülről is megtisztítja a bőrt.

  • Lassítja az öregedést

A ráncok legfőbb okai a szabadgyökök. Ezek folyamatosan termelődnek a szervezetünkben, azonban a kókuszzsírral csökkenthető és szabályozható a mennyiségük. Ennek az oka szintén nem más, mint a kókuszolaj magas antioxidáns tartalma. A kókuszolaj telített zsírjai ellenállnak a szabadgyök-képződésnek, így nyugodtan kenhetjük a bőrünkre is.

  • Fényesebbé varázsolja a hajat

A napsugárzás, a hajszárító, a légkondi és a szmogos levegő is nagyban szárítja a hajat és a fejbőrt is. Ettől a hajunk szálkássá, töredezetté és fénytelenné válik. Azonban a kókuszolajjal megfordítható a folyamat, hiszen ahogyan a bőrünket, úgy a hajunkat is nagyszerűen táplálja ez a szer.

Kókusz, a terhesség és a szoptatás alatt

http://elbarakanaturaloil.hu/a-kokuszolaj-a-terhesseg-alatt/

terhessegcoconut-150-copy

Forrás:

kokuszolaj.hu

Back To Top