skip to Main Content

Hogyan hat a Q10 a bőrődben?

q10-blog

A koenzim-Q10 szervezetünkben az enegerianyerő folyamatok fenntartásáért felel. Szintje a szervezetben egyénenként változik, de csökkenése krónikus fáradtsághoz, szív és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet. De nézzük, hogyan hat a bőrödre!

Energiatermelés
A koenzim- Q10 a sejtek mitokondriumjaiban termelődő 
energia folyamatok nélkülözhetetlen anyaga. Az emberi testben az energia kilencvenöt százalékban így jön létre. Ez azt jelenti, hogy a koenzim-Q10 hiányában (ami az idő múlásával egyre kevesebb) a bőrben is mérsékelt sejtaktivitás fog jelentkezni, mely csökkenti a sejtek regenerálódó képességét.

A bőr saját Q10 koenzimjével azonos bőrápoló készítmények rendszeres használatával a bőrsejtek energia szintjét feltornázva hathatunk ezen kedvezőtlen folyamatok ellen.

Öregedésgátlás
Az energiatermelő elektrontranszport láncban a koenzim- Q10 antioxidáns molekulaként is szerepel, vagyis megvédi a mitokondriumot és így a sejtet az energia képződés során keletkezett káros szabadgyököktől.

A káros szabadgyökök megkötésével védi a kollagénrostokat is a lebontástól. így gátolva a ráncok további mélyülését, segítve az öregedési folyamatok lassulását.

Antioxidáns hatás
A molekula gyökfogó antioxidáns szerepéhez az is hozzájárul, hogy képes regenerálni más antioxidánsokat, például az E-vitamint. Ezeknek az antioxidáns tulajdonságoknak köszönhetően a koenzim-Q10 
lassítja az öregedési folyamatokat.

Fényvédelem
A nap káros sugarainak hatására a bőrben szabadgyökök szabadulhatnak fel, melyek szintén oxidatív károsodásokat okozhatnak.
A
 koenzim- Q10 hatásos a hámsejtek UV sugárzás okozta kedvezőtlen stresszhatás elleni védelmében is. Így kiemelkedő jelentőségű napozás előtt, napozás közbeni és napozás utáni használatra, segít csökkenteni a bőrpírképződést és gátolni a leégést.

“Belső kozmetika” – Q10
Megtalálhatod különféle növényi 
olajokban (szója, olíva, szőlőmag, dió), nagy mennyiségben található meg a húsokban (sertés és marhahús, illetve belsőségek (szív, máj), a gyümölcs és zöldségek közül az avokádó, a grapefruit, a brokkoli, és a petrezselyem bővelkedik benne.

 

 

 

 

 

 

forrás:magisterproduct.hu

Back To Top