skip to Main Content

Tanulj meg helyesen fogyni

helth1

Fogyni szeretnél? Már sokadik alkalommal futsz neki, de az eredmények elmaradni látszanak? Kezdetben lelkes vagy, de később minden motivációd tova száll?

Itt az ideje, hogy másként kezdj el vélekedni a testedről, lelkedről és úgy általában önmagadról.

Itt az ideje, hogy észrevedd: célravezetőbb a testeddel együttműködni, mintsem ellene dolgozni.

Először is tisztázzuk, mi is az anyagcsere valójában! Minden élelmiszert, amit elfogyasztunk, előbb vagy utóbb meg kell emésztenünk. Azonban az egyáltalán nem mindegy, hogy milyen ételek azok, melyeket a szervezetünknek fel kell dolgozni. A megfelelően működő anyagcsere a szervezet számára hasznos anyagokat felhasználja és beépíti, míg a káros vagy éppen felesleges anyagokat kiüríti.

Az egészségesen működő anyagcsere pedig biztosítja számunkra, hogy ne tároljunk el felesleges dolgokat, se vizet, se pedig plusz kilókat. A rossz hír az, hogy kevesen vagyunk, akiknek optimálisan működik az anyagcseréjük, a jó hír az azonban az, hogy ez igenis normalizálható.

Az anyagcsere lehet túl lassú vagy túl gyors, de a helyzet az, hogy egyik sem jó, egyik sem optimális. Vannak olyanok, akiknek túl gyors, azaz kis hatékonyságú az anyagcseréjük, ők azok, akiknél nem hatékony a beépülés folyamata, a raktárak feltöltése, vagyis egyetlen grammot sem képesek hízni.

Ellenben mások anyagcseréje pedig túlságosan lassú, ők azok, akik mindent elraktároznak, a felesleges is, vagyis semmit nem szelektálnak vagy dobnak ki, így gyakorlatilag nagyon hamar elhíznak és ők azok, akiknek minden fogyási kísérletük rendre kudarcba fullad.

Azonban tudnod kell, hogy az ideális anyagcserének van néhány alappillére, melyet, ha betartasz egészséges és fitt lehetsz. Persze, tudom mondani könnyű, de hidd el követni se egy nagy ördöngösség. Szóval, akkor lássuk is mik, ezek a feltételek, mi kell ahhoz, hogy anyagcseréd normalizálódjon és nevetve dobhasd le a plusz kilókat.

Víz, víz tiszta vízglance-water

 

Nem győzöm hangsúlyozni a víz fontosságát, éppen ezért minden alkalmat megragadok, hogy felhívjam rá a figyelmed. Fontos, hogy kiiktasd a cukros üdítőket és kedvenc italaid helyét a víz, kizárólag a tiszta víz vegye át.

A víz segítségével tud ugyanis a szervezeted szelektálni és ezáltal tisztul meg a káros anyagoktól. Azonban nem mindegy, hogy napi szinten mennyi vizet iszol: egy átlagos felnőttnek napi 1,5-2 liter a szükséglete, a nyári időszakban az azonban simán felkúszhat három literre is.

Persze a víz mellett bátran fogyaszthatsz gyümölcsökből készült turmixokat is, sőt a súlyfosztó, karcsúbb élet tea is nyugodt szívvel iható. A lényeg, hogy a szervezetedből sikeresen kimosd a káros méreganyagokat, amelyek a cukros üdítők fogyasztásával csak még inkább lerakódnának.

Kalóriaszegény élelmiszerek fogyasztása low-calorie-food
Persze ez az első időkben biztos, hogy macerás lesz, mert meg kell nézned, hogy bizonyos élelmiszerek mennyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt tartalmaznak. Mielőtt azonban azt mondanád, hogy semmi szénhidrát, tudnod kell, hogy minden tápanyagra szükséged van, csak éppen nem mindegy, hogy miből mennyit is fogyasztasz.

Az anyagcserét emellett serkentheted úgy is, ha gyakrabban eszel, de jóval kisebb adagokat, ezzel a trükkel ugyanis egész napra telítettség érzetet biztosíthatsz szervezetednek.

Ha ugyanis egyszerre sok kalóriát viszel be, akkor azt a tested hajlamos lehet zsír formájában elraktározni. Ezzel szemben az önsanyargató divatos diéták sem számítanak jó megoldásnak, ha ugyanis túl kevés kalóriát viszel be, akkor a szervezted ugyanúgy raktározó üzemmódba fog kapcsolni.

Fontos megjegyezni, hogy a sok kisebb étkezés nem jelent egyet a NASSOLÁSSAL!

Ezért, jobb, ha lehúzod a listádról a készételeket, az édességeket, helyette fogyassz inkább friss, tápanyagban és rostokban gazdag ételeket, úgy, mint zöldségek, gyümölcsök, sovány húsok vagy saláták.

Az élelmiszerek tudatos kiválasztásával hatékonyan serkentheted anyagcserédet, ráadásul a magas tápanyagtartalmú ételek hosszan táplálják a szervezeted, így kevésbé terhelik meg azt.

healty

Kihívást jelent a fogyás? Akkor nézzük meg együtt vajon mi lehet ennek az oka?

Itt a tavasz, így egész biztosan te is jóval nagyobb gondot fordítasz külső megjelenésedre, akár a plusz kilók leadására. A felhalmozódott extra energiáktól azonban csakis személyre szabott diétával és edzéstervvel lehet hatásosan megszabadulni.

Azonban vannak olyanok – és lehet, hogy te is közéjük tartozol – akiknek a cél elérése sokkal nagyobb kihívást jelent. Hiába a kitartó mozgás és a helyes táplálkozás, az eredmények elmaradozni látszanak.

Ebben az esetben érdemes lehet elmenned egy alapos kivizsgálásra, ugyanis lehetséges, hogy a sikertelenség hátterében valamilyen hormonális zavar, azaz az inzulinrezisztencia áll.

E betegség egyik jellemző tünete pedig a túlsúly és a fogyásra való képtelenség. De mi is az az inzulinrezisztencia és hogyan tudsz ellene tenni?

Az inzulinrezisztencia és a plusz kilók

Az inzulinrezisztencia gyakorlatilag egy olyan hormonális betegség, amit a cukorbetegség előfutárának is szoktak emlegetni. A betegség során alapvetően arról van szó, hogy nem elég a szervezetben jelen lévő inzulin mennyisége a vércukorszint normalizálásához, mivel a sejtek csak inzulin jelenlétében képesek felvenni a cukrot.

Azaz ennek következtében a szervezet nekiáll még több inzulint termelni, ami hosszabb távon akár a hasnyálmirigy kimerüléséhez is vezethet. A probléma rendkívül összetett, olyan, ami megfelelő kezelés hiányában anyagcserezavarokhoz vezethet.

Az IR hatására ugyanis olyan kellemetlen tünetek alakulhatnak ki, mint a férfias típusú szőrösödés, menstruációs zavarok, pattanások, meddőség illetve a túlsúly. Az IR betegek esetében pedig nem ritka, hogy ez a túlsúly egyszerű diétával nehezen vagy egyáltalán nem adható le. De akkor mégis a teendő?

Az egyetlen lehetőség: az életmódváltás ispo_munich_messe-besucher_tsr-09_healthstyle_flow

Az IR kezelésének alapvetően három pillére van: diéta, mozgás, szükség esetén pedig gyógyszer szedése. A táplálkozás terén fontos tudnod, hogy elengedhetetlen a személyre szabott diéta kialakítása, amely magában foglalja a lassú illetve a gyors felszívódású ételek meghatározott időben való bevitelét.

Ugyanis a szervezet a legtöbb esetben napszakos inzulinérzékenységet mutat, éppen ezért nem javallt reggelire tejet, joghurtot vagy kefirt fogyasztani, ezek ugyanis megemelik a vércukorszintet, amit a szervezet nem fog tudni kompenzálni. Reggelire a lassú felszívódású ételek, teljes kiőrlésű gabonák tanácsoltak.

Rendkívül fontos emellett, hogy az étkezésedet alapjaiban reformáld meg: tiltólistát innentől kezdve a fehér liszt és a cukor. Ezek helyett válassz inkább alacsony glikémiás indexű termékeket, úgy, mint teljes kiőrlésű zabpehelyliszt, barna rizsliszt vagy hajdinaliszt illetve a cukor helyett is inkább válaszd a nulla glikémiás indexű stevivát.

Ügyelj arra, hogy táplálkozásod rostokban gazdag legyen, ezek ugyanis lassítják a szénhidrátok felszívódását, hosszútávon pedig teltségérzetet biztosítanak. Ennek ellenére nagyon fontos, hogy a diétád személyre szabott legyen, ugyanis csak így érhető el mérhető és látványos eredmény.

Az alapvető szabályokat persze nem árt betartani és tudnod kell, hogy e szabályok betartása nem csak az esztétikus külső végett rendkívül lényegesek: itt sokkal inkább az egészséged a tét és az, hogy az inzulinszinted helyreálljon, hiszen a kevesebb zsírszövet jóval kevesebb inzulint igényel.

Képtalálat a következőre: „életmód váltás”

 

Forras:

zsiregetesharcosai.hu

 

Back To Top