skip to Main Content

3+1 ok, amiért kell a lenmagolaj a diétában!

Bár nem feltétlen az ízéért szeretjük, de legyen otthon mindig lenmagolaj, pláne ha diétázol és még edzel is! Belsőleg és külsőleg is csodákat tesz veled!

Én is nő vagyok, így imádom az édességeket és rágcsálni valókat. Viszont pont ezért, mert nő és sportoló vagyok, úgy érzem, fokozott figyelmet kell arra fordítanom, hogy már ebben a korban is megfelelő módon támogassam általában a szervezetemet és különösképpen a hormonrendszeremet.lenmagolaj-halolaj-omega-3-zsirsav-gyulladascsokkento-epa-dha-vitamin

A lenmag gazdag omega3 és 6 zsírsavakban, komplex módon tartalmaz B vitamint, aminek a pótlása fontos, különösen a vegán és a gluténmentes életmód esetén.

A lenmag(olaj)nak számos jótékony hatása ismert:

  • Serkenti az emésztést – Omega zsírsav tartalma révén.
  • Kivédi a káros zsírok lerakódását az erek falán
  • Segíti az ízületekben a porcállomány megőrzését.
  • Jótékony hatása van a májra és az epére.
  • Olajtartalma segíti a haj- és a bőr szépségének megőrzését.
  • Elősegíti az izomtömeg arányának növekedését.
  • A fitoösztrogén tartalma által jótékony hatást gyakorol a női ivarszervek működésére.
  • A benne lévő linolsav rendszeres fogyasztása jelentős mértékben csökkenti a menopauza alatt kialakuló emlőrák kockázatát.
  • Antioxidáns és mikroelem tartalma véd az autoimmun jellegű tüneteket okozó betegségektől, nem utolsó sorban pedig jótékonyan hat a hörghurutra is.

lenolajHa még azt is hozzáteszem, hogy az olajos magvak között is kiemelkedően magas fehérjetartalommal bír, érdemes elgondolkozni azon, hogy nem ez lesz-e 2019 egyik újra felfedezett „superfood”-ja.

A jó zsírok – más néven esszenciális zsírsavak – elengedhetetlenül szükségesek a testünk, szervezetünk egészséges működéséhez. A zsír az egyik a három fő tápanyagforrásunk közül, nem tudja a szervezetünk magától előállítani – így nekünk kell bevinni. A dolog ott is nehezedik, hogy nem mindegy miből-hogy-mit-mennyit.

Fontos odafigyelnünk arra, hogy magas mértékben tápláljuk magunkat omega3 zsírsavval és az omega-3 és omega-6 zsírsavak aránya mindenképpen az omega3 irányában lépjen el. Bár igaz, hogy az omega-6 zsírsavak is kellenek, de túlzott bevitele, és a magas beviteli aránya felerősíti a gyulladásos folyamatokat a testedben – ami idővel krónikus betegségek tárházát nyitja ki.

Nekem a kedvencem a lenmag olaj. Mindig tartok otthon, és rendszeresen használom. Kívül és belül!

  • A lenmagolaj mint “jó” zsírbeviteli lehetőség diétában!

A lenmagolaj felét a jótékony omega3 zsírsavak teszik ki, amelyek fontosságáról fenn írtam. A zsírsavakat mindenképp be kell vinni a szervezetbe, amik szükségesek az általános jó egészségi állapothoz, normális hormonháztartáshoz és az anyagcseréhez is. Nélkülözésükkel NEM lesz se gyorsabb, se hatásosabb a fogyás, kár ezen spórolni!

Egy normál diétás étrend esetén elegendő csak napi 1 evőkanállal fogyasztani. Én reggel vagy a legutolsó fehérjedús vacsorámnál szoktam: belekeverve a fehérjeporos túrómba– így még inkább lassítja a felszívódását. De a csirkemell salátára is ráönthető – hőnek kitenni tilos! Vagy csak egy nagy levegő, és nyeld le!

Nagyon kemény diéta esetén napi két evőkanállal szoktam javasolni: egyet reggel/délelőtt pluszban. Ha diétázunk, akkor ugye magasan tartjuk a fehérjét, alacsonyan a szénhidrátot, és a zsírt is. Így ha máshonnan nem, innen mindenképp kell némi plusz energia!

Mondjuk úgy, hogy ezzel már gondoskodtál a zsírbevitelről – de ha alacsony szénhidrátú, ketogén diétán vagy, akkor érdemes még más – kulinárisabb finomságokból bevinni, mint például más 100%-os magolajak.

  • A lenmagolaj segít a regenerációban!

Ha diétázunk, akkor remélhetőleg mozgunk is. Ha mozgunk, ráadásul egyre rendszeresebben és intenzívebben, akkor bizony a kellő regeneráció is fontos. A diéta során visszaveszünk a kalóriákból, energizáló és “feltöltő” szénhidrátokból… így gyakrabb a fáradság, enerváltság, izomláz.

Mivel a lenmag magas omega-3 zsírsavban – ami csökkenti a gyulladást – így az izomzat regenerációjában, az izomláz csillapításában is hatásos! Emellett kiváló energiaforrás!

  • A lenmagolaj pörgeti az anyagcserét és segít a bélműködést

Már a népi gyógyászatban is sikerrel alkalmazták a lenmagolajat székrekedés esetén. Bár a diéta során magasan tartjuk a rostfogyasztást, mégis sokszor esünk abba a hibába, hogy annyira radikális diétát folytatunk, hogy a bélműködésünk sem a régi…(Kis adagok, ahol relatív sokszor már a rost és a szilárd kaja sem sok…)

A lenmag segít – amit ha nagyon problémás a helyzet, kis útifű maghéjjal és rengeteg folyadékkal kiegészíthetsz!

A lenmag hatása külsőlegvitamin-e-ins1

Nos bevallom a lenmag NEM az az olaj, ami a ízletes kedvenc lett, és nyálcsorgatva vágyódom rá. De egészséges, így küzdöttünk egymással, még csak össze nem barátkoztunk! Ezen túl külsőleg is használhatjuk!

A hidegen sajtolt lenmagolajnak nagyon magas az E-vitamin tartalma (9 mg/100 g), így segíthet neked bőröd ápolásában. Ekcémás bőrre vagy száraz bőrre kitűnő, ez tapasztalat szintén. Belsőleg fogyasztva is kifejti hatását, de külsőleg is bevetheted. Fürdés után, a még nedves bőrbe belemasszírozva pár alkalom után csodát művel!

Ezen felül nagyon nagy csodát tesz a száraz, fénytelen, lelapuló hajnak. Ez szintén csak tapasztalat, azért osztom meg Veled!

Egy lenmagolajos-argán olajos pakolást tegyél fel: alaposan átkenve a hajad, törülközőbe csavarva és rajta hagyva – pár órát, de a legjobb, ha egy egész estét… másnap alaposan kimosva, átöblítve már egy alkalom után egy új, szépen csillogó és puha frizura vár!

Nem beszélve arról, hogy csupán a hidegen sajtolt lenmagolaj volt 100%-ban természetes és tiszta, mentes mindenféle káros összetevőtől. Én ezeket szeretem magamra kenni, hiszen ahogy belsőleg sem érdemli meg a testünk sok vegyszert, így külsőleg sem!

Szóval annyit mondok! Lenmagolajat kívülre-belülre! Mindenkinek!

 

 

 

 

forrás: peakshop

Back To Top